onsdag 14 mars 2018

14 mar - Job 29

LEVA I DET FÖRGÅNGNA

Bibelläsning: Job 29
"När jag gick till porten i staden och intog min plats på torget, då drog sig de unga tillbaka när de såg mig, och de gamla reste sig och blev stående. Stormännen höll tillbaka sina ord och lade handen på munnen. Furstarnas röst tystnade, tungan fastnade vid deras gom. Varje öra som hörde mig prisade mig, varje öga som såg mig lovordade mig." (Job 29:7-11 FB)

Job ser sig tillbaka och tänker på den tid då alla prisade honom  och varje öga som såg honom lovordade honom. Det är lätt att fastna i det som varit.

Ser du dig också tillbaka till tider som varit? Till tider då någon frågade efter dig? Till tider då du var viktig för andra?

Men livet händer nu! Livet är inte vad som har hänt tidigare i ditt liv, eller vad som eventuellt kommer att hända i framtiden. Guds tid är nu och han räknar fortfarande med dig. 


==> Mannakorn att tugga på under dagen: Din tid är nu!
_________________
Innehåll kapitel 29:
Fortsättning av Jobs sluttal till de tre vännerna.
Job ser sig tillbaka och längtar till den tid då han var uppmärksammad och beundrad.
_________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar