fredag 29 juni 2018

29 jun - Jes 46

ÄNDA TILL ER ÅLDERDOM SKALL JAG BÄRA  ER

Bibelläsning: Jesaja 46
 "Jag Är densamme tills ni blir gamla, och jag ska bära er ända tills ni blir grå. Jag har gjort det förut, och jag kommer att lyfta, bära och rädda er." (Jes 46:3 FB)

Det är goda framtidsutsikter för den som har lagt sitt liv i Guds händer. Gud ber oss se oss tillbaka på hur han hittills har burit och räddat oss: "Kom ihåg det som hänt i det förflutna" (vers 9). Gud lovar att han även i fortsättningen ska stödja, bära och rädda oss.


Om du tycker att dina framtidsutsikter ser ut att vara mörka, tag till dig löftet från Herren om att han även i fortsättningen kommer att ta ansvar för allt som vi vågar lägga i hans händer.

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Min framtid är i Herrens händer
_______________________
Innehåll kapitel 46:
Babels gudar faller
Guds löften om framtiden
_______________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar